Hallo Thailand!

24 maart 2019 - Phitsanulok, Thailand

Vrijdag 15 maart was eindelijk aangebroken en samen met mn ouders ging ik rond half 10 richting schiphol. Na wat drinken stapte ik met een behoorlijk zenuwachtig gevoel in het vliegtuig. Ik vloog eerst naar Cairo en vervolgens naar Bangkok. Eenmaal aangekomen stapte ik in een een shuttle bus die mij naar het centrum zou brengen. Helaas was het de verkeerd en maakte ik eerst een rondje om het vliegveld om vervolgens in de juiste bus te stappen en bij Koh San Road uit te stappen. Koh San Road is de bekende backpack straat van Bangkok. Hier keek hier al snel mijn ogen uit want ik zag gefrituurde spinnen, een gevilde krokodil en nog veel meer onbekende dingen. Eenmaal aangekomen in mijn hostel had ik nog steeds het gevoel dat ik moest landen.

Twee nachten stonden gepland in Bangkok en dat was ook meer dan genoeg. Wat een drukke en grote stad. Na twee nachten vertrok ik dus richting Kanchanaburi. Een mooie stadje tussen de bergen en aan de rivier. Ik ontmoette hier al snel leuke mensen waarmee ik de volgende dag richting de prachtige Erawan watervallen ging. Het was een pittige wandeling maar dat was het dubbel en dwars waard. Hoge watervallen met helder blauw water en bijtende vissen. Een plons in het water was de grootste beloning van de dag. De volgende dag ging ik met een groepje naar HellFire pass wat een stukje geschiedenis van het land bevat. Op die plek werden mensen tijdens de tweede wereld oorlog uitgebuit om met hun hand een treinspoor aan te leggen. Weinig eten en veel te lange werkdagen hebben geresulteerd in ongeveer 100.000 overledenen. Deze plek was dus vrij indrukwekkend om te zien.

De daaropvolgende dag was het weer tijd om te vertrekken en samen met Anton, Renee en Filipo gingen we onderweg naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand. Deze stad staat bekend om de vele tempels en ruïnes. De volgende dag ging ik deze op de fiets bezoeken samen met Filipo en Renee. Echter was het een warme dag (40 graden) en was ik vooral bezig met het overleven van deze hitte. Gelukkig gingen we tegen het einde van de middag met een boot langs wat tempels waar ik weer optimaal van kon genieten.

Mijn plan was richting Sukhothai te gaan de volgende dag, helaas liep dit anders (bus was vol) en belande ik in een treinrit van 5 uur richting Phitsanulok. Deze plaats ligt in het midden dan Thailand en was een tussenstop in mijn route richting het noorden.  Het hostel waar ik zit wordt gerund door Mint en Mark, hele lieve en behulpzame mensen. Het is dus zeker geen straf om hier nog een nacht extra te blijven. Morgen gaat mijn route verder richting Chiang Rai. Met andere woorden op naar het Noorden van Thailand!!

Oohja en vandaag is het 24 maart dus mams gefeliciteerd met je verjaardag  <3

1. Lisa:
    24 maart 2019
    Wat super leuk en mooi om je verhaal en ervaring te lezen! Geniet ervan! X
  2. Ninian:
    24 maart 2019
    Leuke blog Iris! En mooie foto's!
    Geniet ervan en kijk uit naar je avontuur😊
  3. Gert:
    24 maart 2019
    Leuk Iris! Kunnen we je toch nog een beetje volgen. Van harte Gefeliciteerd met je moeder 😘
  4. Karin:
    24 maart 2019
    Jemig. Wat super stoer dat je dit alleen doet. Heel veel plezier en ben benieuwd naar je volgende avontuur 😊.